Heropening terras WSV Maas en Waal vanaf 30 mei

Geplaatst op 22-05-2021  -  Categorie: Algemeen

Zoals jullie ongetwijfeld deze week zullen hebben gehoord heeft het Kabinet besloten om met ingang van 19 mei 2021 van 06.00 tot 20.00 uur de buitenterrassen van zowel de commerciële horeca als van sportkantines onder voorwaarden weer voor bezoekers open te stellen.

In goed overleg met Henriët Niendieker, coördinator van de Barcommissie, heeft het bestuur besloten om met ingang van 30 mei 2021 op zondagmiddagen het buitenterras van onze kantine van 16.00 tot 19.00 uur voor bezoekers open te stellen. Overeenkomstig het beleid van de Rijksoverheid is het niet toegestaan om in de kantine zelf plaats te nemen.

Voor het terrasbezoek gelden wel de volgende voorwaarden:

• Het terras is vanaf zondag 30-5-2021 iedere zondag tussen 16.00-19.00 uur weer geopend.
  • Geen terrasweer: dan zal het terras ook niet open zijn en is er geen barvrijwilliger. Dit wordt dan 1 dag van tevoren (zaterdag) gecommuniceerd via deze pagina, Nieuws. Men kan in dit geval uiteraard altijd gebruik maken van een drankje uit de drankautomaat. (Muntjes verkrijgbaar bij de bar of bij Hemmie van de Scheur, Jaap Mulders, Aemiel Kerckhoffs en Lettie Lubsen.) Maar het clubhuis is niet open om je drankje binnen op te drinken of daar te gaan zitten.
  • Van de terrasbezoekers verwachten wij:
  1. Blijf thuis bij COVID 19 gerelateerde klachten (hoesten, verhoging, benauwdheid e.d.).
  2. Handen desinfecteren (desinfectie en doekjes aanwezig buiten op terras).
  3. Plaatsnemen op een terrasstoel, maximaal 2 personen aan 1 tafeltje met 1,5 meter afstand van elkaar. Uitzondering: personen uit 1 huishouden: Met behoud van 1,5 meter onderlinge afstand mogen dan voor alle personen uit dat huishouden en in afstemming met de barvrijwilliger stoelen worden bijgeplaatst.
  4. Totaal maximaal 50 terrasbezoekers;
  5. Per terrasbezoeker 1 registratieformulier invullen. (De ingevulde formulieren worden 4 weken bewaard in een afgesloten plaats en daarna vernietigd.)
  6. De tafels blijven op de plaats staan zoals de barvrijwilliger deze heeft geplaatst. (De tafels staan zo ver van elkaar dat men voldoende bewegingsvrijheid heeft en altijd 1,5 meter van de ander kan aanhouden.)
  7. Bij barbezoek binnen (bestellen, ophalen/afrekenen consumpties en lege glazen terugbrengen): mondkapje op.
  8. Bij binnentreden kantine: looproute aanhouden, binnenkomst via de linker deur van het clubhuis en naar buiten toe via terrasdeur;
  9. Bij toiletbezoek: mondkapje dragen en extra handhygiëne (desinfecteren).
  10. Altijd: aanwijzingen van de barvrijwilligers opvolgen.
  11. Kunnen we onverwachts niet meer buiten op het terras zitten vanwege slecht weer, dan kunnen we helaas niet in het clubhuis terecht.

Wij hopen dat we hiermee op een veilige manier elkaar weer gezellig kunnen ontmoeten! We rekenen uiteraard op ieders medewerking bij het nakomen van de voorwaarden!

Het bestuur van Watersportvereniging Maas en Waal

Kees Boot – secretaris                                              Maarten Verlinden – voorzitter