In memoriam Gijs van de Wijgaert

Geplaatst op 02-07-2024  -  Categorie: Algemeen

Vorige week kregen we bericht dat Gijs van de Wijgaert is overleden. Hij is 87 jaar geworden.

Gijs was een varensman in hart en nieren: na een periode als binnenvaartschipper heeft hij gedurende vele jaren op de Rijn- en binnenvaartschool te Mook gewerkt.

Volgens de gegevens is hij in 1995 lid geworden van Watersportvereniging Maas en Waal. In 2021 heeft hij noodgedwongen zijn schip, de T’adore van de hand moeten doen. Hij bleef evenwel nauw verbonden met onze Watersportvereniging; zijn schiemanswerk en de naamplaatjes aan de trailers zijn een blijvende herinnering .

We nemen afscheid van Gijs donderdagmiddag om 13.30 u in het Crematorium rijk van Nijmegen in Beuningen (zie de kaart). Wie wil is van harte welkom.

Kaart Gijs:

tekst-rouwk-gijs-1