Verslag onderlinge zeilwedstrijd 11 augustus 2019

Geplaatst op 13-08-2019  -  Categorie: Algemeen

We zitten nog midden de vakantietijd, maar toch is er een aardige opkomst op deze zondagmiddag midden augustus. Er zijn dit keer ook een paar ‘opstappers’ die na goed overleg aan boord van een van de schepen stappen.

Nieuw in het veld is de gele Randmeer van Maarten Brons. Hij zeilt met zijn twee zonen Lucas en Arthur(?). Paul van Lieshout is gelukkig weer eens van de partij en zeilt zijn eerste wedstrijd van dit seizoen met een zeilmaat waarvan ik de naam helaas niet weet, maar hij zeilde best! Sjef en Cecile krijgen in hun Polyfinario  versterking van Michel Farro en Leo van Oss heeft zijn vaste maat en zwager aan boord van zijn Maroe. Maurits en Brigitte (met wedstrijdhandschoenen) vormen zoals vaak het ultieme wedstrijdduo op de  Weerhaen. Blue Tempo van ondergetekende mag weer startschip zijn met Thijs in de draad en Henriette achter de toeter!

We besluiten om het wedstrijdje van de Verenigingsdag nog maar eens dunnetjes over te doen. Er staat een lekker windje uit het zuidwesten, een knoop of tien, elf. Het zonnetje komt er af en toe door en er zijn redelijk wat zeilboten op de Kraaij, maar Maas&Waal steelt natuurlijk weer de show met een mooie sliert zeilboten.

De start is ietwat vertraagd, want Maarten heeft een loshangende stag op zijn Randmeer en dat moet natuurlijk even gefikst! Tien over twee schuift de vloot over de startlijn bij Aeolus en met deze wind is het kruisen tot bij ‘Bij Ceulemans’. Daarna ruim terug en nog een tweede ronde. Het veld blijft redelijk dicht bij elkaar en Sjef finisht als eerste Valk, met de Randmeer op zijn hielen. De Valken zeilen gezamenlijk terug en tegen vieren loopt het terras gezellig vol met zeilers en belangstellenden. Het was weer een lekker zeilmiddagje!

Vergeet niet naar de mooie foto’s van Henriette en Maurits te kijken!

Groet, Maarten Verlinden