Verslag onderlinge zeilwedstrijd 23 april 2017.

Geplaatst op 24-04-2017  -  Categorie: Algemeen

De eerste onderlinge zeilwedstrijd van 2017 werd gevaren op 23 april en het werd ook gelijk een echte wedstrijd! Het was één doorlopende nek aan nek race tussen verschillende rivalen. Spanning en sensatie op de Maas. Twee rondjes van de hoogspanningsmast bij Heumen tot hoogspanningsmast bij Overasselt. Een mooie Westen-, Noordwestenwind, bij de start zo’n 2,5 BF gedurende de wedstrijd aantrekkend tot 3. Registratie door Windfinder laat zien dat daar nog vlagen tussen zaten tot 4 BF.

Terwijl het een half uurtje voor de start nog regent, trekt zodra wij inschepen de hemel open: Maas en Waal trapt het zeilseizoen af onder een goed gesternte. Prima weer om ca 2 uur lang lekker zeilend met elkaar te sparren.

Zoals gezegd: in een nek aan nek race. Direct na de start gaan Wim en Maurits lange tijd met elkaar in de slag om de koppositie. Wim vaart zich aan het eind van het eerste rak los en geeft die voorsprong in het volgende voordewindse rak en de hele volgende ronde niet meer prijs. Maurits is dan in een volgende nek aan nek race verwikkeld met Dries (met voor aan aantal aanwezigen een oude bekende als gastfokkenist, Welkom Frank!). Zij houden deze strijd de hele wedstrijd tot de finish vol. Uiteindelijk moet Dries daarbij toch het hoofd buigen.

Denk niet dat het in het verdere veld vervelend was, want zelfs in de achterste regionen wordt op het scherpst van de snede gestreden: Ton (met als gastfokkeniste Henriëtte) en Paul wisselen stuivertje om de posities achter in het veld. Ton komt daarbij het eerst over de finish, maar de SW doorrekening achteraf is onverbiddelijk: Paul wint die laatste race.

Daarnaast was de wedstrijdcommissie in het veld aanwezig. Zij zorgde voor exacte start- en finishtijden. Wat leidde tot de volgende uitslag: 1 Wim, 2 Maurits, 3 Dries, 4 Paul, 5 Ton, 6 wedstrijdcommissie. Bekijk ook de foto’s.

Tot 14 mei, voor de tweede onderlinge!