Verslag zeilwedstrijd 14 mei 2017

Geplaatst op 14-05-2017  -  Categorie: Algemeen

Een  Raadselachtige Race… Hoe kansen kunnen keren.

Een prachtige stevige wind: Zuidwest 4 BF. Tegen de 20 graden Celcius. Een ruime baan over de Kraay. Alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd zijn op deze zondag aanwezig.

13.00 uur briefing en 14.00 uur start! Vier deelnemende schepen, waaronder het organiserend comité. De startlijn ligt bij de surfclub Aeolus voor de deur: tussen de rood/grijze en de rode boei. Dan kruisend naar de bovenboei: de zandzuiger in de uiterste westhoek van de plas. Deze bakboord ronden en dan half tot ruime wind op weg naar Beers om bij zeilschool “Bij Ceulemans” de grijze boei te ronden. Dan terug naar de startlijn. Rode boei bakboord ronden en weer op weg voor de tweede ronde.

Ton passeert weliswaar als laatste de startlijn, maar weet in de eerste ronde op de ruimere rakken toch iedereen op miraculeuze wijze te verschalken. Zou het aan zijn bemanning te danken zijn: Henriette met zoon Julius?? Zij komen in ieder geval als eerste terug van de eerste ronde, maar maken dan een paar uiterst vreemde slagen. Waardoor ze na het eerste rak van de tweede ronde plots als laatste (!) bij de bovenboei aankomen. Maurits en Wim houden de hele tweede ronde de kopposities vast. Men zit elkaar op de hielen: De finishvolgorde, met slechts luttele seconden verschil, is als volgt: Maurits, Wim en Ton. En dat wordt, ook na doorrekening van de SW-handicap, de definitieve uitslag: Maurits winnaar; Wim tweede en De Raadselachtige Racer Ton eindigt als derde.  Het organiserend comité neemt (snel binnen, om iedereen te kunnen afblazen) een bescheiden allerlaatste plaats in (‘deelname buiten mededingen’).

De volgende wedstrijd wordt de verenigingsdag… Die staat natuurlijk al bij iedereen in de agenda: 10 juni ! Zorg dat je er bij bent bij die wedstrijd: Briefing om 10.00 uur ‘sochtends.