Uitstel officiële opening vaarseizoen 2021 - op zondag 25 april wel onderlinge zeilwedstrijden

Geplaatst op 23-04-2021  -  Categorie: Algemeen

Zoals we jullie eerder hebben laten weten was het plan om op zondagmiddag 25 april 2021 in samenhang met de dan te organiseren zeilwedstrijd ook het vaarseizoen 2021 officieel te openen...

Het Kabinet heeft op dinsdagavond 20 april 2021 in het kader van de huidige ontwikkelingen van de Coronapandemie afgekondigd dat met ingang van woensdag 28 april 2021 de terrassen van commerciële horecagelegen­heden onder bepaalde voorwaarden mogen worden heropend.

Als watersportvereniging valt ons buitenterras echter onder de sportkantines. Sportkantines en bijbehorende buitenterrassen zijn echter nog steeds gesloten. Voorts mogen er nog steeds geen evenementen worden georganiseerd.

Voor Watersportvereniging Maas en Waal betekent dit het volgende:

1. De opening van het vaarseizoen 2021 zal op basis van de huidige door de rijksoverheid uitgevaardigde COVID 19 maatregelen niet op zondagmiddag 25 april 2021 worden gehouden. Hopelijk kan dit wel eind mei wel mogelijk zijn maar dan moet het Kabinet dit uiteraard toestaan. Nadere informatie volgt zo spoedig mogelijk.
  2. De onderlinge zeilwedstrijd op 25 april gaat met inachtneming van de COVID 19 voorschriften[1] wel gewoon door. Zeilers zijn zoals gebruikelijk door de Coördinator zeilwedstrijden via de zeilersapp geïnformeerd over aanmelden, organisatie en starttijden.

Het schema van de voor het vaarseizoen 2021 geplande onderlinge zeilwedstrijden vinden jullie op de website van de vereniging:  https://www.wsvmaasenwaal.nl/zeilwedstrijden

Met vriendelijke groet,

het bestuur van Watersportvereniging Maas en Waal,

Maarten Verlinden – voorzitter

Kees Boot - secretaris

[1]    Per zeilvaartuig: Maximaal 2 personen op 1,5 meter onderlinge afstand tenzij uit hetzelfde huishouden. Blijf thuis bij klachten en laat je testen.